تبلیغات
.::Fun Of Iran::.

  • Archive
  • Contact
توضیحات : دوستان امیدوارم لحظات خوبی رو در این وبلاگ سپری كنید. هر كی خواست تبادل لینك كنه اول ما رو به اسم "Fun Of Iran" لینك كنه بعد به ما خبر بده تا لینكش كنیم "نظر هم یادتون نره"
منوی اصلی
نظرسنجی
به نظر شما چه نوع مطالبی در وبلاگ بیشتر قرار بدیم؟

درباره ما

دوستان امیدوارم لحظات خوبی رو در این وبلاگ سپری كنید. هر كی خواست تبادل لینك كنه اول ما رو به اسم "Fun Of Iran" لینك كنه بعد به ما خبر بده تا لینكش كنیم "نظر هم یادتون نره"
ایجاد کننده وبلاگ : mohammadreza pourmoosavi

این صفحه را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :




دوشنبه 16 خرداد 1390 - 01:40 ب.ظ
نویسنده : ali gheysari | دسته بندی : تازه های بازی ,

          
میان دنیای فیلم سازی با دنیای بازی سازی تعارض های بسیاری وجود دارد. شاید مهمترین تفاوت این دو هنر با یکدیگر ، شخصیت های موجود در آنها باشد. در یک فیلم ، شما شخصیت طبیعی و در واقع Realـی را مشاهده می کنید ، اما در یک بازی، هیچگاه شما شخصیت واقعی را مشاهده نمی کنید و می توان گفت ساخت چهره و تمام اعضای دیگر کارکتر ، کار دست بشر است. اما امروزه علم بازی سازی به حدی رسیده ، که می توان گفت اکثر خط های موجود میان این دو هنر از بین رفته است. در یکی دو سال اخیر بازی های بسیاری عرضه شدند که این تفاوت ها را نقض کرده و به نوعی زیر سوال برده اند. مطمئنا همه David Cage را می شناسید ، کارگردان هنری بازی Heavy Rain ، که توانست شخصیت های بازی را بسیار زیبا طراحی کند تا به واقعیت بسیار نزدیک باشند و انصافاً به خوبی نیز توانست از پس این کار برآید و تا حد زیادی هم به هدف خود رسید. یکی از عناوینی که مدتی است معرفی شده و اکثر موارد مذکور در آن صدق می کند ، L.A. Noire می باشد. پروژه ای بسیار بزرگ که تمامی عوامل Team Bondai ، دست بر دست یکدیگر داده اند تا آن را بی نظیر و بدون کمترین نقصی پدید آورند و بار دیگر بتوانند بازی Film Style ـی را روانه ی بازارهای جهانی کنند. این عنوان اواسط سال ۲۰۰۸ معرفی گشت. ابتدا در مورد تاریخ عرضه ی آن ضد و نقیض های بسیار وجود داشت و مدتی شایعه شده بود که در ماه آوریل امسال عرضه می گردد. اما کمپانی خوشنام و فوق العاده مشهورRock Star ، که ناشر بازی می باشد ، با اعلام خبر اینکه L.A. Noire در تاریخ ۱۷ مه سال ۲۰۱۱ منتشر می شود ، به تمامی این شایعات پایان داد.

می توان با قاطعیت تمام گفت که همه شما با کمپانی Rock Star آشنایی کاملی دارید. استودیوی بازی سازی که با ساخت عناوینی همچون GTA IV ، RDR و ... توانست نام هر کدام از آنها را در تاریخ ثبت نماید ، تا جایی کهGTA IV به پرخرج ترین بازی تاریخ ملقب گشت. کمی هم به سازنده ی بازی بپردازیم. تیم بازی سازی Bondai که در سال ۲۰۰۴ ، توسط شخصی به نام Brendan McNamara تاسیس شد ، در کارنامه ی کم بارش نمره ی درخشانی دیده نمی شود. مقر اصلی این استودیو واقع در شهر سیدنی – استرالیا می باشد. شاید بتوان گفت L.A. Noire اولین پروژه ی مهم و رسمی این استودیو است و مسلماً Team Bondai نیز تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر عرضه شدن آن انجام می دهد. همانطور که از نام بازی نیز پیداست ، این عنوان از عنصر زیبایی شناسی یا اصطلاحاً Film Noire بخورداری می کند ، بنابراین می توان فهمید ، تمامی اقسام بازی ، به خصوص داستان و البته گرافیک کم نظیر آن ، شباهت بسیاری به یک فیلم کلاسیک دارد. این عنوان در ژانر Adventure ساخته می شود ، اما بهتر است بگوییم سبک که اصلی بازی Mystery می باشد ، زیرا سراسر داستان آن راز و رمزهایی نهفته ، که تنها با اتمام بازی می توان از جواب آن ها سر در آورد. حال با توجه به اطلاعات موجود در مورد بازی و برخی تریلرهای آن که توسط سازنده اش عرضه شد ، بر آن شدیم تا شما را با پیش نمایش عنوان L.A. Noire همراه سازیم. امیدواریم تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.
  
L.A. Noire وقایع بین سالهای دهه ی ۴۰ و ۵۰را روایت می کند. داستان بازی در شهر Los Angeles ، در سال ۱۹۴۷ اتفاق می افتد. شما در نقش جوانی شجاع به نام Cole Phelps می باشید. وی کاراگاهی با تجربه است که در سازمان LAPD ( Los Angeles Police Department ) مشغول بکار است. دیگر اعضای سازمان برای وی احترام خاصی قائل اند و برای ماموریت های سخت و راز آلود ، روی او حساب زیادی باز می کنند. بنابراین در طول داستان بازی ، Cole بیشتر به پرونده هایی می پردازد که در آن راز و رمزهای بسیاری نهفته است. می توان فهمید تفکر نیز در طول بازی ملزم می باشد ، زیرا ممکن است بعضی وقت ها به معماهایی بر بخورید که تنها تفکر ، چاره ی کارتان می شود. شایان ذکر است که در اوایل بازی ، Cole یک افسر عالی مقام نیست ، اما با طی مراحل و اخذ درجه های بیشتر از رؤسای سازمان ، جزء افسر پلیس های مهم آن حساب شده و برای خودش دبدبه و کبکبه ای به هم می زند! گروه تبهکاری در شهر، جدیدا فعالیت خود را آغاز کرده اند. کار آنها زورگیری ، دزدی اموال عمومی و اذیت و آزار مردم می باشد. حال وظیفه ی Cole این است که به عنوان یک کاراگاه ، به مخالف با آنها و ریشه کن کردن نسل آنان بپردازد. گاهی اوقات در طول بازی ، شما میبایست از برخی افراد که توسط تیم LAPD دستگیر می شوند ، بازجویی نمایید ، از این رو ، اگر این اعمال را انجام ندهید ، نمی توانید اطلاعات لازم را مورد گروه تبهکار بدست آورید. همچنین حضور در صحنه های قتل و جمع آوری شواهد از آن محل ها ، اطلاعات و جزئیات زیادی را از آن گروه نصیب شما می نماید. طبق صحبتهای اخیر McNamara در مورد این بازی ، باید گفت که L.A. Noire بیش از ۵۰ ساعت دیالوگ دارد. مطمئن باشید اگر به دیالوگ های بازی دقت نکنید ، هیچگاه از داستان سری آن سر در نخواهید آورید و هیچ چیز دستگیرتان نخواهد شد. لازم به ذکر است که Cole هیچگاه در اکثر ماموریت ها تنها نخواهد بود ، یکی از دوستان و شرکای تجاری نزدیک به او که Roy Earle نام دارد ، در بیشتر ماموریت ها ، وی را همراهی می کند. در کل باید گفت بازی از داستان بسار عالی برخوردار است ، وجود راز و رمزهای بسیار که تنها با تفکر می توان راه حل آنها را یافت ، باعث شده تا L.A. Noire به یک فیلم کلاسیک شباهت بسیاری پیدا کند.مطمئن باشید هیچگاه هنگام بازی ، از روند مراحل و موضوعات آن خسته نخواهید شد.
  
بیش از ۳۵۰ شخصیت اصلی و فرعی در داستانL.A. Noire حضور دارند. اما تعدادی از آنها در داستان بازی تاثیر بیشتری نسبت به بقیه ی کارکترها دارند. در زیر قصد داریم شما را با برخی از آنان آشنا سازیم.
Cole Phelps
                       
ابتدا به معرفی شخصیت اول بازی یعنی Cole Phelps می پردازیم. او در سال ۱۹۲۰ دیده به جهان گشود. هنگامی که Cole تنها هجده سال داشت ، یکی از اعضای USMC یا United States Marine Corps بود. او زمانی که سازمان با Okinawa در جنگ بود ، کارهای مهمی را انجام داد و پس از همان نبرد بود که ستاره ی نقره ای ، که درجه ی مهمی در میان اعضای سازمان محسوب می شد را دریافت نمود. وی به دیگر اعضای سازمان گفت که به Okinawa وارد نشوند ، زیرا چیزهای خوشحال کننده ای در آنجا وجود ندارد. اعضای سازمان که نسبت به حرف وی بی اعتنایی نشان دادند ، کمی با کشتی به سمت Okinawa پیش رفتند ، اما پس از گذشت چند روز، بازگشتند و از Cole قدردانی کردند که این مسئله ی مهم را به آنها گفت ، زیرا ممکن بود جان تمامی اعضای مهم USMC در معرض خطر قرار گیرد. هیچگاه معلوم نشد که چه اتفاقی برای اعضای USMC ، در Okinawa افتاد ، که بدینگونه از Cole تشکر کردند ، زیرا قبل از پیشروی ، آنان به حرف وی اهمیتی نشان ندادند. پس از افتخارات زیادی که Cole در سازمان تفنگداران دریایی ایالات متحده بدست آورد ، به تشکیلات دیگری به نام LAPD معرفی شد. این سازمان ، مرکز اصلی پلیس لس آنجلس بود و کمتر کسی در آن فعالیت می کرد. پس از آنکه Cole ، در آنجا نیز همچون USMC ، کارها و ماموریت های مهمی را انجام داد ، به درجات بالاتری نائل گشت ، در آخر نیز به کاراگاهی با تجربه و کاربلد تبدیل شد. این تمام زندگی پرافتخار Cole بود. شواهد نشان می دهد که او هم اکنون نیز در لس آنجلس زندگی می کند و در قید حیات است. Cole علاقه ی زیادی به خشونت و درگیری نداشت ، اما هنگام ماموریت ، در کار خود بسیار مصمم و جدی بود و کمتر مانعی آنرا از انجام کارش منع می کرد. وی در طول بازی ، از سلاح های سبک و سنگین مختلفی استفاده می نماید ، اما معروف ترین سلاح وی ، کلت M1911 می باشد که اکثر اوقات آن را به همراه دارد. هنگامی که او یکی از افسران معمولی LAPD بود ، لباس یک دست سرمه ای رنگی بر تن داشت که نام و نشان LAPD روی کلاه و شانه های وی دیده می شد ، اما پس از آنکه به درجه ی کاراگاهی منصوب گشت ، با لباس شخصی که قالباً کت و شلوار بود ، به ماموریت می رفت. لازم به ذکر است که چهره ی Cole ، از روی چهره ی Aaron Staton ساخته شده است. کسی که در سریالی به نام Made Man ایفای نقش نمود.
Roy Earle
                        
Roy Earle یکی از شرکا و دوستان Cole می باشد. تاریخ تولد وی مشخص نیست ، اما او در شهر لس آنجلس زندگی می کند و هم اکنون نیز زنده است. با پیشبرد بازی ، به نظر می رسد که او قصد دارد شراکت خود را با Cole محدود کند و کم کم از او جدا شود. همچنین می توان از نحوه ی رفتارش فهمید که مشکلاتی میان او و همسرش یعنی Elsa Litchman ، وجود دارد. او قصد دارد از Elsa دور بماند و در نهایت از او جدا شود. هیچگاه معلوم نشد که علل اختلافات میان این زوج چه بوده است و در طول بازی نیز ، Roy هیچگاه از این مسئله سخن نمی گوید. این امر یکی از رازهای بازی L.A. Noire است. به احتمال زیاد او در طول بازی از سلاح مخصوص کاراگاهان استفاده نماید ، زیرا هیچگاه در دست او سلاحی به غیر از سلاح اصلی خود دیده نمی شود. همچنین چهره ی وی از روی چهره ی Adam Harrington ، ساخته شده است. Adam بازیگر کانادایی می باشد که در سریال Dexter ایفای نقش کرده است. حرکات ، راه رفتن و صحبت کردن Roy در طول بازی ، بسیار شبیه به Adam ساخته شده است.
Stefan Bekowsky
                           
هنگامی که Cole در قسمت جرائم رانندگی ( نیروی انتظامی ) سازمان LAPD فعالیت می کرد ، شریکی داشت که Stefan Browsky نام داشت. در بازی نیز گاهاً مشاهده می شود که در برخی ماموریت های درون شهری ، Cole را همراهی می کند. تاریخ تولد او نیز ، همانند Roy نامعلوم است ، اما هم اکنون در قید حیات می باشد و در لس آنجلس زندگی می کند. سلاحی که او در طول بازی استفاده می کند نیز هیچگاه مشخص نمی شود ، زیرا او بسیار کم ، دست به اسلحه می برد. چهره وی از روی چهره ی بازیگری به نام Sean McGovan ساخته شده است. او در سریالهای معروف و پرطرفداری همچون ۲۴ بازی کرده است.
Elsa Lichtman
                             
شخصیت مؤنثی که تمام زندگی اش جزء رمزهای بازی است! نه محل زندگی اش مشخص است و نه تاریخ تولدش ، اما Elsa ، هم اکنون در قید حیات می باشد. او در گذشته بدلیل اختلافاتی که میان وی و همسرش وجود داشت ، مدتی از یکدیگر دور بودند. کار اصلی او خوانندگی می باشد و در خواندن تراک های جاز بسیار حاذق است. در طول بازی ، شما اکثراً وی را در Blue Room Jazz Club، مشاهده می نمایید. همچنین باید گفت که او علاقه ی زیادی به Cole دارد ، شاید یکی از علت های اختلاف میان او و Roy ، همین علاقه ی قدیمی باشد. چهره Elsa از روی چهره ی زن استرالیایی به نام Erica Heynatz ساخته شده است. Erica ، بازیگر ، خواننده و مدل استرالیایی می باشد و باید گفت چهره ی وی شباهت بسیاری به چهره ی Elsa دارد.
Gorden Leary
                               
او یکی از کاپیتان های مهم سازمان LAPD محسوب می شود. مسئولیت تمام ایستگاه های مرکزی پلیس نیز گردن اوست. نمی توان گفت که او رابطه ی بدی با Cole دارد ، اما در طول بازی بیشتر به یکدیگر به عنوان رقیب نگاه می کنند و ممکن است همین امر باعث ایجاد اختلاف میان آن دو گردد. همچنین او برای خود دفتری جدا از دیگر کاپیتان ها دارد و می شود فهمید که نفوذ بیشتری هم در سازمان دارد و برخی قسمت های مهم آن با توجه به دستور وی کار می کنند. تاریخ تولد او نیز نامعلوم است و در زنده بودن یا مرده بودن آن ابهاماتی وجود دارد ، اما اگر در قید حیات باشد ، در لس آنجلس زندگی می کند. Andrew Connolly بازیگری است که چهره ی Cpt Gordon از روی چهره ی وی ساخته شده است.
Herschell Biggs
                           
مادامی که Cole در قسمت Arson Desk سازمان مشغول به فعالیت بود ، شریکی به نام Herschell Biggs داشت. Herschell آن زمان در سازمان ، جزء کاراگاهان آتش سوزی با تجربه بود. او هم اکنون در قید حیات است ، اما ناپدید شده و هیچ کس از محل زندگی اش خبری ندارد. گفته می شود که اگر زنده باشد ، بیش از صد سال عمر دارد! تاریخ تولد وی نیز جزء اسرار بازی است. چهره ی Herschell از روی چهره ی Keith Szarabajka ساخته شده است. او یک بازیگر آمریکایی می باشد که در برخی فیلم ها ایفای نقش نموده است.
L.A. Noire دارای گیم پلی بسیار برجسته ای می باشد که اگر کمی دقت کنید ، اکثر مواقع در سایتها و مجلات مربوط به بازی، از آن به نیکی یاد می شود. مهم ترین قسمت گیم پلی این بازی ، یادداشت شواهد موجودی می باشد که در صحنه های جرم مشاهده می کنید. Cole در طول گیم پلی ، همیشه دفترچه ای در جیب خود دارد که موارد لازم را در آن ثبت می کند. می توان گفت اگر اسناد موجود در مورد پرونده های دزدی ، قتل و یا هر فساد دیگری ، توسط شما جمع آوری نگردد ، هرگز از داستان L.A. Noire لذت نمی برید و همیشه در قسمتی از گیم پلی آن دچار مشکل خواهید شد. در اوایل بازی که شما تنها یک مامور ساده ی LAPD هستید ، قادر هستید آزادانه در خیابان های شهر قدم زده و آسایش را برای همشهری ها خود به ارمغان آورید. با توجه به تنها تریلری که از گیم پلی بازی مشاهده شد ، می توان فهمید که L.A. Noire در Open-World بودن هیچ محدودیتی ندارد ، شما می توانید ساعت ها و حتی روزها ، در خیابانهای لس آنجلس به خوش گذرانی و تفریح بپردازید! البته این امر پس از انجام ماموریت و اتمام وظایفتان امکان پذیر است ، در غیر اینصورت از درجه ی شما در LAPD کاسته می شود. هنگام حاضر شدن در صحنه ی قتل ، شما از شاهدان عینی حادثه ، سوالاتی می پرسید ، گاهی اوقات برخی از افراد در جواب دادن به سوالاتتان کمی درنگ می کنند ، در این صورت ، این اختیار را دارید که آنها را دستگیر و برای مدتی بازداشت کنید. پس از اینکه مدتی از انجام بازی می گذرد و شما از عالی مقامان سازمان ، درجه ی کاراگاهی را دریافت می نمایید ، دیگر کسی به شما دستور نمی دهد ، اینبار شما هستید که به افسران پلیس معمولی و کم تجربه امر و نهی می کنید. Cole همیشه با یک خودرو و احترام خاصی وارد صحنه های جرم می شود. گاهی اوقات در برخی ماموریت ها کار به جایی می رسد که مجبور می شوید خودتان دست به اسلحه ببرید ، در اینصورت ، جذابیت گیم پلی بازی مضاعف می شود. Cole قادر است پشت دیوار و یا اشیای دیگر کاور بگیرد و برای مزدوران صحبت کند. او ابتدا آنها را به تسلیم در برابر وی دعوت می نماید ، اگر قبول کردند که کار Cole بسیار ساده می شود ، در غیر اینصورت او با فنون و تکنیک خاص تیراندازی خود که بسیار زیبا است ، به سوی آنها شلیک می کند و در آخر که یکی از آنها زنده ماند ، او را دستگیر و برای بازجویی به سازمان خواهد برد. خوشبختانه بر خلاف برخی بازی ها ، ( نشانه ی ) اسلحه های موجود در آن به خوبی قابل مشاهده است و هنگامی شلوغی گیم پلی ، ما را دچار مشکل نمی کند. در میان این همه تیراندازی ، گاهاً مجبور می شوید با خلاف کاران درگیری تن به تن را نیز تجربه کنید. قسمت درگیری دارای آیتم های بسیار زیاد و جذابی است. این مشاجره که میان شما و طرف مقابلتان انجام می پذیرد ، گاه بسیار دشوار و گاه بسیار ساده که خلاف کار تنها با یک لگد جان به جان آفرین تسلیم می نماید! هنگامی که این درگیری دشوار می شود ، شما مجبور نیستید که تنها از یک یا دو فن تکراری استفاده کنید ، بیش از ده فن وجود دارد که با توجه به میل و سلیقه ی خودتان در مواقع مورد نیاز قادرید آنها را مورد استفاده قرار دهید. حال می رسیم به بخش تعقیب و گریز! این قسمت از گیم پلی L.A. Noire بسیار جذاب تر و البته سخت تر از قسمت های دیگر است. گاهاً شما در اوایل بازی از برخی مافوق های خود دستور می گیرید که شخصی را دستگیر نمایید. این تعقیب گریز به دو نوع صورت می پذیرد. اگر خلاف کاری که در حال فرار از دست شماست ، پیاده باشد ، شما هم میبایست پیاده وی را تعقیب کنید و اگر هم با اتومبیل بود ، شما با یکی از همکاران خود ، سوار یک اتومبیل شده و به تعقیب او می پردازید. شما می توانید یا پشت فرمان بنشینید و رل را هدایت کنید و یا کنار دست راننده نشسته و از پنجره به خودروی در حال فرار شلیک نمایید. مادامی که شما در حال قدم زدن در خیابان هستید ، ممکن است فرد خلاف کاری از کنار شما گذر کند که شما او را نشناسید ، در این صورت سیستم شک بازی بکار افتاده و به شما هشدار می دهد که او خلاف کار است. این اعمال در بازی جزء اضافه کاری است. اگر انجامش دهید ، مزد خود را می گیرید و اگر انجامش ندهید ، به اندازه ی یک درصد فساد در شهر را بیشتر کرده اید. در تکمیل متن باید گفت که L.N. Noire در قسمت گیم پلی کمترین ضعفی را ندارد و می تواند حداقل در سال ۲۰۱۱ ، از اکثر سایت ها مدال Best Gameplay را دریافت نماید.
     

حال به بخش گرافیک بازی می رسیم. این قسمت حرف های بسیاری برای گفتن دارد. اعضای تیم Bondai ، سعی کرده اند ، با بکار گیری جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا ، در بازی L.A. Noire گرافیک بی نظیری را پدید آورند. یکی از تکنولوژی های جدید که در این بازی دیده می شود ، تکنولوژی فوق پیشرفته ی MotianScan می باشد. با استفاده از MS می توان تصاویر کارکترهای بازی را ، بسیار شبیه به واقعیت پدید آورد ، به گونه که تشخیص آن با یک فرد واقعی ، کار بسیار دشواری باشد. همچنین این فناوری پیشرفته ، باعث می شود تا حرکات لب کارکترهای بازی با دیالوگ های آنان بسیار هماهنگ باشد. علاوه بر Motion Scan ، فناوری فوق العاده پیشرفته ی دیگری نیز در بازی بکار گرفته شده که Global Illumination نام دارد. این فناوری باعث می شود تا نورپردازی بازی ، در محیط آن بسیار خوب و عالی بکار گرفته شود. برای مثال هنگامی که Cole در یک مکان ایستاده و قسمت زیادی از محیط تاریک است و تنها وی را می توان مشاهده نمود ،به خوبی حس نورپردازی فوق العاده ی L.A. Noire به شما القا می شود. نورپردازی بازی به گونه در محیط های موجود در آن انتشار یافته که در اینجا نیز باید گفت تشخیص آن با یک فیلم کار مشکلی است! علاوه بر همه ی این امور ، موتوری که L.A. Noire با آن ساخته شده نیز بسیار پیشرفته است. ساخته شدن این عنوان ، با این موتور باعث شده تا هیچگاه محیط های بازی را یکنواخت مشاهده نکنیم ، زیرا رنگبندی آنها با یکدیگر بسیار متفاوت است ، ممکن است در نگاه اول بگویید ، بازی دارای محیط بسیار تیره ای است ، اما هنگامی که به آن داخل شوید ، بابت این تصور ، خود را سرزنش خواهید کرد! باید گفت که پالت رنگی استفاده شده در بازی نیز به بهترین نحو ممکن بر روی بازی سوار شده است. همچنین وجود تکسچرهای نامحدود در بازی ، اولاً باعث شده که Screen Tearing در بازی به حداقل خود برسد و دوماً هم باعث شده تا هیچگاه افت فریم در سراسر گیم پلی بازی مشاهده نشود. بافت های که برای طراحی چهره ی کارکترهای بازی استفاده شده ، در یک کلام محشر است. گاهی اوقات واقعاً نمی توان ، تفاوتی میان چهره ی شخصیت های بازی ، با بازیگران یک فیلم هالیوودی پیدا کرد ، شاید به خاطر همین امر است که به بازی صفت Film Style را نسبت داده اند. همچنین بافت های ساختمان ها و بدنه ی ماشین ها و هر شیء دیگری که ذهن شما درگیر آن شود ، بسیار عالی است و مطمئن باشید که برترین منتقد هم نمی تواند از آن ایرادی استخراج کند. در آخر تنها می توان گفت که گرافیک بازی بی نظیر است! مطمئنا L.A. Noire در قسمت گرافیک نیز ، همچون گیم پلی آن موفق خواهد بود.
         
و اما قسمت آخر مقاله ... . در این قسمت قصد داریم شما را با صداگزاری و موسیقی بازی آشنا سازیم. در مبحث صداگزاری با انواع افکت ها و آیتم های متنوع و بسیار جذابی رو به رو خواهیم بود. در ابتدا به صدای شلیک گلوله می پردازیم. هنگامی که شلیک از سوی اسلحه انجام می پذیرد ، گاهاً صدای آن کم و گاهی هم بسیار گوشخراش است. البته هنگامی گوشخراش می شود که شما با وینچستر و سلاح های سنگین موجود در بازی تیراندازی کنید ، و گرنه کلت M1911 ، صدای آنچنان شدیدی ندارد. صدای اگزوز ماشین ها نیز به نوبه خود بسیار جلب توجه می نماید. گاهی اوقات صدای اگزوز برخی از آنها به قدری زیباست ، که اگر چشمان خود را ببندید ، خیال می کنید که بالفرض ماشین کادیلاک ، یک ماشین سطح بالا می باشد! هنگامی که در حال قدم زدن و گشت گذار در خیابان های شهر لس آنجلس هستید یا گاهاً از کنار ساحل عبور می کنید ، صدای مرغان دریایی بسیار گوشنواز است که قطعا گوش شما را به سوی خود معطوف می سازد. زیبا تر از همه ی موارد مذکور ، صدای دوبلرهایی است که Team Bondai برای صداگزاری شخصیتهای بازی استخدام کرده است. افراد استخدام شده توسط سازنده ی بازی ، از کارکشته ترین دوبلرهای جهان اند که این مهم را بر عهده گرفتند. بیش از این نمی توان در مورد این قسمت نظری داد. در کل باید گفت در این قسمت نیز ، L.A. Noire بدون کمترین نقصی عمل کرده است. 

قسمت موزیک بازی نیز بسیار عالی است. هنگامی که به Blue Room Jazz Club وارد می شوید ، موزیک های Jazz که توسط Elsa اجرا می شوند ، بسیار زیبا می باشند. تمامی این تراک ها نیز لایسنس شده ، و به طور انحصاری برای این بازی ساخته شده اند. همچنین تراک هایی که در رادیوی اداره و یا گاهاً ماشین پخش می شود ، بسیار زیباست و گاهاً شما را با خود به دنیای دهه ی ۴۰ می برد.

       
در آخر این مقاله ، باید گفت که L.A. Noire می تواند به یکی از بهترین بازی های ادونچر سال تبدیل شود. وجود فناوری های نوین در این عنوان ، باعث شده تا همه L.A. Noire را ، به چشم یک اثر بی نقص ببینند و برای عرضه ی آن به بازارهای جهانی لحظه شماری کنند. مطمئن باشید در تاریخ۱۷ مه امسال یعنی تنها ۳ روز آینده ، می توانید عنوانی بی نظیر و بدون کمترین نقصی را بر روی کنسول خود تجربه کنید. این شاهکار بر روی دو کنسول PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد. ابتدا L.A. Noire در انحصار کنسول PS3 بود ، زیرا سازنده ی بازی ، یعنی Team Bondai ، یکی از زیر مجموعه های اصلی سونی می باشد ، اما طبق مذاکراتی که بین این استودیو و مایکروسافت صورت گرفت ، قرار بر این شد ، که این عنوان برای Xbox 360 نیز عرضه گردد. مافیایی بازان بار دیگر باید آماده شوند ، تا این بار کارهای دوز و کلکی و مخفیانه را ، با شخصیتی جدید به نام Cole Phelps تجربه کنند.
منبع: بازی سنتر






افزایش آمار